Nikt nie był w stanie zrozumieć ani wyjaśnić pochodzenia tych obiektów, a ostatnie odkrycia archeologiczne całkowicie zaskoczyły społeczność naukową. Trzeba będzie uważnie obserwować szereg elementów, które mogą okazać się decydujące w najbliższych dniach. Nadszedł więc czas, aby zdecydowanie postawić na szereg szczegółów, których do tej pory nikt nie był w stanie sobie wyobrazić. Badania nad przeszłością dostarczają coraz więcej informacji o czasach, w których ludzkość zaczynała się tworzyć.
Ważne jest, aby zdobyć szereg elementów, które mogą okazać się tym, co będzie nam towarzyszyć w tych dniach. Każdy nowy element, który zostanie dodany, może okazać się tym, co będzie nam towarzyszyć w tych dniach. Nadszedł więc czas, aby postawić na szereg szczegółów, które mogą okazać się tym, co będzie miało wpływ na nasze życie w ostatnich dniach. Te nieoczekiwane odkrycia pozostają tajemnicą, dopóki ktoś nie zrozumie, czym są i dlaczego zostały stworzone. Nigdy nie będzie to coś dokładnego, ponieważ może podlegać szeregowi istotnych zmian.
Nikt nie potrafi wyjaśnić pochodzenia tych przedmiotów.
Pochodzenie tych przedmiotów stanie się tym, co będzie nam towarzyszyć w tych dniach, a czego do tej pory nigdy nie braliśmy pod uwagę. Dlatego też będziemy musieli bardzo uważnie przyglądać się temu, co mówią nam przedmioty, których właściciele odeszli od nas tysiące lat temu.
Im dalej cofamy się w historii, tym bardziej odkrywamy, jak żyli pierwsi ludzie, którzy musieli stawić czoła ogromnym wyzwaniom. Być może spotkało ich więcej niespodzianek, niż ktokolwiek mógłby sobie wyobrazić, i zaczęli żyć w zupełnie inny sposób.
Przedmioty często opowiadają nam historię swoich właścicieli, którzy kiedyś używali ich na co dzień. Dzięki nim bez wątpienia odkryjemy dodatkowe pozytywne emocje. Energia, która w nich pozostała, może sprawić, że odkryjemy to, co najlepsze w tych przedmiotach.
W rezultacie skupimy się na szeregu szczegółów, o których być może nikt do tej pory nie miał pojęcia. Na pewnych elementach, które można zacząć brać pod uwagę.
Te odkrycia archeologiczne wprawiają społeczność naukową w zakłopotanie.
Eksperci z Centrum Studiów Międzynarodowych Hermes: „Wśród najbardziej wyjątkowych i mało znanych obiektów w British Museum, naprzeciwko sali poświęconej Sakonom, znajduje się dychroiczna szklana czara, która mieni się różnymi kolorami w zależności od padającego na nią światła. Jest czerwona, gdy oświetlona od tyłu, a zielona, gdy oświetlona od przodu. Jest to jedyny obiekt z rzymskiego szkła (IV wiek) znaleziony w stanie niemal nienaruszonym z tego rodzaju materiału. Donald B. Harden, konserwator Ashmolean Museum, opisał go jako „najbardziej spektakularne szkło tego okresu, najwspanialej zdobione, jakie kiedykolwiek istniało”. Kielich jest rzadkim i kompletnym egzemplarzem typu „kielich klatkowy” lub diatretum; starannie wycięty i wypolerowany, pozostawiając jedynie ozdobną „klatkę” wystającą z dna naczynia”.
Kontynuując tę samą wyjaśnienie: „Efekt dichroiczny uzyskuje się poprzez wprowadzenie do szkła bardzo małej ilości nanocząsteczek złota i srebra rozproszonych w stanie koloidalnym. Szacuje się, że w masie szkła tego kielicha znajduje się 330 części na milion srebra i 40 części złota. Zjawisko wywoływane przez te koloidalne metale polega na tym, że hamują one widmo fal niebieskiego światła, zimnego światła, a po otrzymaniu impulsu świetlnego przepuszczają światło czerwone, powodując zmianę koloru kielicha, który po ustaniu efektu świetlnego powraca do swojego naturalnego koloru zielonego. Chociaż niektórzy uważają, że rzymskim rzemieślnikom udało się uzyskać ten efekt przez przypadek, badania przeprowadzone na pozostałościach rzymskiego szkła dychroicznego dowodzą, że była to technika znana rzymskim rzemieślnikom wysokiego szczebla, którzy potrafili obliczyć proporcje nanocząsteczek złota i srebra w stanie koloidalnym w zależności od masy szkła, które miało zostać użyte. Uważa się, że warsztaty znające tę technikę znajdowały się w Aleksandrii i Rzymie. Nie ulega wątpliwości, że mieliśmy do czynienia z rzemieślnikami wysokiego poziomu, zarówno w zakresie produkcji szkła dychroicznego, jak i rzeźb z tego rodzaju szkła. Nie dysponujemy jednak żadnymi tekstami, które wyjaśniałyby, kto odkrył tę niezwykłą formułę i technikę.